+372 56 642 342 24/7

Mis asi on chiptuning?

Mootori juhtaju tarkvara modifitseerimine aka chiptuningu eesmärgiks on peamiselt mootori võimsuse tõstmine, kuid on ka igasugu muid väljundeid, mistõttu on vaja tarkvara muuta. Kuna auto juhtaju järgi kohanduvad hulk teisi mooduleid auto juures, siis näiteks  on võimalik muuta seda, millal elektriline lisavent aktiveerub, vajadusel langetada/tõsta tühikäigu pöördeid jne. Mootori võimsuse tõstmine bensiini- ja diiselmootorite puhul saavutatakse ajus hulga tabelite muutmise tulemusena, millekäigus (olenevalt soovitud võimsusest) muudetakse süütenurka, turborõhku, kütusekogust, railirõhku  jne. 

Paljud chiptuningut pakkuvad firmad, kasutavad kellegi kolmanda isiku (firma) modifitseeritud faile, mistõttu ei pruugi alati soovitud tulemus olla nii hea nagu oodatud, või on antud seade mootorile ohtlik.Samamoodi ei pruugi töödeldud fail olla sama kvaliteetne kui on seda originaal. See tähendab et diiselmootorite puhul on võimsuse suurendamiseks küll tõstetud turborõhku, kütusekogust, kuid see on saavutatud auto ajus leiduvate andmete manipuleerimise tulemusena. Nii näiteks on diiselmootorite puhul mõõduka “jõulisa” saamiseks muudetud ainult pihustikaarte, kus X kütusekoguse juures, on suurendatud pihusti avanemisaega Y mikrosekundi võrra. Samamoodi on tõstetud turborõhku, kuid antud “jõulisa” juures on täiesti kõrvale jäetud see, kuidas aju antud infot “sisendab”. Auto kompuuter näitab ehk natuke “optimistlikumaid” numbreid, kuid näiteks automaatkasti puhul ei pruugi enam käiguvahetused olla nii “pehmed” ning kast saab rohkem “valu”.  Täpselt samamoodi on ka Chiptuning Boxidega, mis ühendatakse railisurve anduri ja aju vahele, mis tõlgendab aju pihustite avanemisaega reeglina suurendama, mistõttu pihustatakse mootorisse rohkem kütust ning saadakse rohkem võimsust. Siller Remap Solutions kasutab ainult meie enda poolt “töödeldud” faile, mistõttu me teame täpselt mida on vaja muuta, et saada vajalik lisavõimsus. 

Korrektse chiptuning puhul tehakse  muudatused  aju parameetrites selliselt, nagu on need tehasest tulnud autodel tehtud. Ehk siis vaja on muuta hulka enam kaarte.  

Paljud tuuningfirmad reklaamivad, justkui Sa peaksid oma autot juba kasvõi seetõttu “chiptuunima”, saavutamaks väiksema kütusekulu. Kogemuse põhjal jääb diiselmootoritel kütusekulu pigem samaks. Erandiks on vaid ehk rekkad, põllumajandusmasinad ning tehasest oluliselt deforseeritud mootorid, kus kütus on piiratud, sellest johtuvalt ka mootorivääne ning kiirenduseks on vaja gaasi pikemalt “peal” hoida.  Seetõttu peale “chiptuningut” võib kütusekulu sootuks langeda.

Siller Remap Solutions saab pakkuda custom made softe, vastavalt tellija soovile. Kõik softid tehakse kohapeal ise.  Samamoodi saame aidata ka muude tarkvaraliste lahendustega. Küsimuse tekkimisel kirjuta meile siin.

 

soft-upload

bmw 

chiptuning